Forenklingskonferansen 2020 - opptak

Fikk du ikke med deg direktesendingen av Forenklingskonferansen 2020, kan du nå se den i opptak. Tema for årets konferanse: - Hvor mye kan vi forenkle uten å ofre nødvendig kontroll?

FK 2020 - panelet (6) II.jpg
Paneldebatten ble ledet av adm. direktør Per Hanstad i Revisorforeningen. Fra venstre: Per Hanstad, Hans-Jørgen Blomseth, Næringsdepartementet, byrådssekretær Vegar Andersen (Ap), etat for eierskap og næring i Oslo kommune, fagsjef Ole Michael Bjørndal i NHO Reiseliv og NAV-direktør Hans Chr. Holte.

Målgruppen for konferansen er politikere, forvaltning, bedrifter og andre med interesse for regelverksutvikling og -forenkling.

Årets Forenklingskonferanse, den syvende i rekken, hadde foruten en meget god paneldebatt, innslag med næringsminister Iselin Nybø (V), Regelrådets leder Sandra Riise og direktøren i Arbeidstilsynet, Trude Vollheim.

Forenklingskonferansen2020_blue_2.jpg

Det ble også presentert en rykende fersk Næringslivsundersøkelse gjennomført av Opinion på oppdrag av Revisorforeningen, NHO og Regnskap Norge. 850 ledere i små og mellomstore bedrifter fra hele landet og i alle bransjer er intervjuet om problemområder og i hvilken grad de merker effektene av gjennomførte forenklinger.

Se opptak av Forenklingskonferansen 2020

Forenklingskonferansen er et samarbeidsprosjekt mellom Revisorforeningen, NHO og Regnskap Norge.