Har du sørget for en skikkelig reiseforsikring til påsken?

En av de viktigste reiseforberedelsene du gjør er å sjekke reiseforsikringen – på lik linje med å pakke klær og ski. En god reiseforsikring skal hjelpe deg dersom noe blir stjålet, det skjer uhell, eller hvis det oppstår noe som gjør at du ikke kan reise likevel.

Reiseforsikring-JBF-web-1200-06032023.jpg

Reiselysten er tilbake og mange har begynt å legge ferieplaner både for påske og sommer. Er du en av dem som planlegger en påske- eller sommerferie, må du huske det aller viktigste – reiseforsikring. Under følger tre enkle tips til ting du bør tenke på når det gjelder reiseforsikring.

1. Kjøp reiseforsikringen først, bestill reise etterpå

Reiseforsikringen er gull verdt i disse usikre tider. Har du reiseforsikringen på plass før du bestiller reise, har du avbestillingsforsikring inkludert som sikrer deg dersom du blir syk og ikke får reist. Sørg for å alltid ha gyldig reiseforsikring i forkant av en reise, uansett om du skal reise i Norge, Europa eller lenger av gårde.

2. Sørg for å være godt nok dekket

Uforutsette hendelser kan også skje enten du skal på korte eller lengre turer. Kollisjon med leiebilen, bagasje som ikke kommer, eller frastjålet ski eller lommeboken kan skje den beste når som helst. Derfor dekker JBFs reiseforsikring Super bl.a.:

• Egenandel for leiebil på ferietur dekkes inntil 15 000 kroner hvis du får skade
  • Ingen krav om overnatting, du er dekket i det du reiser hjemmefra
  • Ingen egenandel ved skade
  • Gjelder på alle ferie-, fritid- og jobbreiser i hele verden

Detaljer om hva som dekkes av reiseforsikringen kan du lese om i vilkår for reiseforsikring

3. Sjekk at hele reisefølget er dekket

Det kan være lurt å gå gjennom og se om du har en reiseforsikring som gjelder kun for deg, eller deg og familien din. Har du en forsikring som gjelder for deg og familien er både du, ektefelle/samboer og barn dekket. Egne barn, stebarn og fosterbarn er dekket inntil de fyller 21 år i JBFs reiseforsikring. Har en i reisefølget fylt 21 år før reisen starter, må de kjøpe sin egen reiseforsikring før reisen starter.

Som medlem i Revisorforeningen kan du kjøpe forsikringer i JBF Bank og Forsikring til veldig gunstige priser og betingelser.

Les mer om JBFs Super Reiseforsikring

Kontakt JBFs kundesenter på telefon: 22 94 82 00. Ønsker du heller at JBF kontakter deg kan du fylle inn din kontaktinformasjon.