Sørg for å ha en god reiseforsikring

En av de viktigste reiseforberedelsene du gjør er å sjekke reiseforsikringen – på lik linje med å pakke kofferten. Reiseforsikringen skal hjelpe deg dersom det skjer uhell, eller hvis det oppstår noe som gjør at du ikke kan reise likevel.

Jbf-reiseforsikring-mars-2022.jpg

Mange har fått tilbake reiselysten og har begynt å legge ferieplaner. Flyselskaper og reisebyråer opplever stor pågang etter to år med pandemi. Er du en av dem som planlegger å reise i tiden fremover, må du huske det aller viktigste – reiseforsikring. Under følger tre enkle tips til ting du bør tenke på når det gjelder reiseforsikring.

1. Kjøp reiseforsikringen først, bestill reise etterpå

Reiseforsikringen er gull verdt i disse usikre tider. Har du reiseforsikringen på plass før du bestiller reise, har du avbestillingsforsikring inkludert som sikrer deg dersom du blir syk og ikke får reist. Sørg for å alltid ha gyldig reiseforsikring i forkant av en reise, uansett om du skal reise i Norge, Europa eller lenger av gårde.

2. Sørg for å være godt nok dekket

Uforutsette hendelser kan også skje når du er på tur. Å kollidere med leiebilen, miste bagasjen, eller bli frastjålet lommeboken kan skje den beste når som helst. Derfor dekker Jbfs reiseforsikring Super bl.a.:

• Egenandel for leiebil på ferietur dekkes inntil 15 000 kroner hvis du får skade
  • Ingen krav om overnatting, du er dekket i det du reiser hjemmefra
  • Ingen egenandel ved skade
  • Alle ferie-, fritid- og jobbreiser i hele verden

Detaljer om hva som dekkes av reiseforsikringen kan du lese om i vilkårene på jbf.no

3. Sjekk at hele reisefølget er dekket

Det kan være lurt å gå gjennom og se om du har en reiseforsikring som gjelder kun for deg, eller deg og familien din. Har du en forsikring som gjelder for deg og familien er både du, ektefelle/samboer og barn dekket. Egne barn, stebarn og fosterbarn er dekket inntil de fyller 21 år i Jbfs reiseforsikring. Har en i reisefølget fylt 21 år før reisen starter, må de kjøpe sin egen reiseforsikring før reisen starter.

Som medlem i Revisorforeningen kan du kjøpe forsikringer i Jbf bank og forsikring til veldig gunstige priser og betingelser.

Les mer om Jbfs Super Reiseforsikring, eller kontakt Jbfs kundesenter på telefon: 22 94 82 00. Ønsker du heller at Jbf kontakter deg kan du fylle inn din kontaktinformasjon.