Informasjon om praktisk eksamen for bærekraftsrevisor høsten 2025
Eksamensoppgaven til praktisk eksamen for bærekraftsrevisor og link for levering av din besvarelse vil være tilgjengelig på denne siden fra kl. 09.00 mandag 20. oktober 2025. Frist for elektronisk innlevering av besvarelsen er kl. 14.00 og krever Vipps identifisering av eksamenskandidaten. Besvarelsen sendes inn som ETT dokument, i Word eller PDF.
Eksamensoppgaven til praktisk eksamen for bærekraftsrevisor 2025
Eksamen gjennomføres mandag 20. oktober kl. 09.00-14.00.
Eksamensoppgave praktisk eksamen for revisor 7.11.2024 (pdf)
Besvarelsen
Besvarelsen sendes inn som ETT dokument, i Word eller PDF. Vi anbefaler at du leser nøye gjennom all informasjon om praktisk eksamen for revisor, inkl. eksamensinstruks. 2025 er første året praktisk eksamen for bærekraftsrevisor arrangeres, så det fins ikke tidligere eksamensoppgaver å vise til, men vi anbefaler at du ser på tidligere eksamen med tilhørende sensorveiledninger for praktisk eksamen for revisor for å få inntrykk av hva som forventes.
Se spesielt eksamensinstruksen, kapittel 3-3 om assistanse og hjelpemidler, der følgende står oppført: «Kandidaten må utføre prøven selvstendig og kan benytte skrevne og tekniske hjelpemidler under arbeidet.»
Besvarelsen er anonym, det er derfor viktig at du ikke skriver navnet ditt i besvarelsen.
Vi anbefaler deg å lese nøye gjennom alle oppgavene før du begynner med selve besvarelsen. Det må tydelig fremkomme av besvarelsen hvilken oppgave du svarer på. Hvis dette er uklart for sensor, vil du ikke få vurdering på oppgaven.
Innlevering
Senest kl. 14.00 på eksamensdagen mandag 20. oktober 2025 må din besvarelse være levert inn. Innlevering skjer på våre nettsider. For sent leverte besvarelser vil ikke bli vurdert.
Du må identifiserer deg med VIPPS når du skal sende inn besvarelsen.
Innleveringsfristen utløp 7.11.2024 kl. 14:00
Eksamens arbeidsmengde er normert til fire timer, mens det er avsatt en time til inn- og utlogging mv. Det er viktig at det settes av tilstrekkelig med tid til innleveringen.
Noen få har ved tidligere eksamener opplevd problemer med innsending av visse PDF-versjoner, prøv i så fall å sende inn i Word, eller en annen PDF-variant, f.eks. utskrift til PDF i stedet for konvertering.
Dersom du opplever tekniske problemer ved innleveringen, kan du ta direkte kontakt med:
- Brita Ramsberg, 951 25 990, [email protected]
- Signe Haakanes, 917 86 520, [email protected]
Sensur
Endelig sensur av besvarelsen vil bli vurdert til «Bestått/Ikke bestått». Senest 12. november blir sensuren offentliggjort for deg pr. e-post. Ved bestått eksamen vil du få tilsendt eksamensbevis fra Revisorforeningen. Finanstilsynet vil samtidig få informasjon om at du har bestått eksamen.
Klage på sensur
Formell klage på sensur sendes skriftlig til [email protected] innen tre uker fra sensurdato.
Klagen stiles til:
Den norske Revisorforening
Postboks 2914 Solli
0230 OSLO
Spørsmål
Dersom du har spørsmål utover denne informasjonen, kontakt oss.
Lykke til!