FAQ om segmentavtalen og tilganger for revisjonsforetakene

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene revisorer har om segmentavtalen og tilganger til skatte- og inntektsopplysninger i tilknytning til revisjonsoppdrag. Dersom du ikke finner svar på det du lurer på, ta kontakt med Revisorforeningen på [email protected].

Tilkobling til Skatteetatens delingstjenester

Hva gjør jeg hvis jeg ikke får delegert rettigheter i Altinn?

Sjekk at du har delegert rettigheter til korrekt API for revisjonstjenester. Du må også bruke riktig organisasjonsnummer for revisjonsselskapet (bruk hovedorganisasjonsnummer for revisjonsselskapet). Se detaljert veileder for delegasjon og oppsett eller kontakt Revisorforeningen ved spørsmål.

Hva betyr de ulike påkoblingsmåtene for revisorer?

Direkte oppkobling til Skatteetaten: Krever at revisjonsselskapet administrerer eget grensesnitt for innhenting av opplysninger.

Via systemleverandør: Revisjonsselskapet benytter fagsystemer som støtter integrasjon mot delingstjenestene.

Segmentsamarbeid

Praktisk bruk av tjenestene

Teknisk og annen informasjon

  • Les teknisk dokumentasjon og veileder spesielt tilrettelagt for revisorer.
  • For testdata og funksjonalitet, se informasjon om testdatasøk i relevante systemer.
  • Hold deg oppdatert på nyhetsbrev og informasjon fra Revisorforeningen.