Omdømmekampanjen - materiell

Kampanjeelementer som revisjonsfirmaene og du som medlem kan bruke i sosiale medier, på egne nettsider, i presentasjoner osv. for å støtte opp om omdømmekampanjen.

Revis-o-maten

Revisomaten-forsidebilde-1100x520-web-28032025.jpg

Revis-o-maten er her! Testen som gir deg svaret på om du har det som skal til for å bli revisor. ​

Målet med testen er å bidra til å øke kunnskapen om revisjon og revisoryrket og vekke nysgjerrigheten til unge, potensielle revisorer. ​

Vi ønsker å formidle både de faglige og de sosiale sidene ved et fantastisk yrke. Revis-o-maten er en del av Revisorforeningens langsiktige omdømmeløp.​

Flott om du har lyst til å bidra. Del gjerne informasjon om Revis-o-maten på dine egne sosiale kanaler. Du bruke egne foto eller bildene under, sammen med din personlige postetekst om hvorfor du trives og vil anbefale revisoryrket. 

Posteteksten kan for eksempel være

Jeg er en stolt revisor 🤩✍️ 
*Legg eventuelt til en setning eller flere setning om hvorfor du liker yrket ditt. For eksempel: Jeg er samfunnsengasjert, opptatt av bærekraft og en skikkelig nysgjerrig-Per/Petra, derfor passer dette yrket meg perfekt.

Er du tøff nok til å bli revisor?
Ta
Revis-o-maten og sjekk selv 👉 https://revisomaten.no/

Et lite OBS til deg som vil dele på LinkedIn: Husk å laste opp bildet du vil bruke, før du skriver inn posteteksten din med lenken til Revis-o-maten, ellers velger LinkedIn automatisk bildet fra lenken.

Casefilm

Dette er en kort film som viser bakgrunnen for omdømmearbeidet og innhold fra kampanjen. Egner seg som innledning til møter eller som del av foredrag og kan brukes fritt av Revisorforeningens medlemmer. 

Casefilm norsk med teksting
(03:01 minutter, MP4-format, 366 MB) 

Casefilm norsk uten tekst
(03:01 minutter, MP4-fomrat, 364 MB) 

En revisors hverdag 

Bli bedre kjent med hverdagen til Tobias, Oda, Caroline, Mari, Fredrik, Hannah, Martin og Siv-Karin. Last ned og del videoene i dine interne og eksterne kanaler. 

Last ned videoer om En revisors hverdag


Innholdsartikler i E24 og VG

E24 annonse De fleste aner ikke hva en revisor gjør.png

Bærekraftsrevisor

Ca. 1200 norske foretak vil bli direkte omfattet av de nye reglene til bærekraftsrapportering, men hva innebærer det?  

 

Felles fortelling for revisor og bransjen

Målet vårt er å skape en felles gjennomtenkt fortelling – om tillit, og revisorenes rolle som alle kan bruke, eller deler av den, i sammenhenger der det kan være nyttig. En formulering, en setning, et avsnitt. Den felles fortellingen er en hjelp på veien for at også dere lettere skal finne ordene, og fortellingen, når dere får muligheten til å formidle den.

Målet er at du som revisor og virksomheten du jobber i, og vi i Revisorforeningen får en felles fortelling som hjelper oss som bransje til å bygge et sterkere omdømme. 


Verdien av tillitt – tekster og video til fri bruk

 


Lær mer om hva en revisor gjør

Lotte Myrland Jansen i Crowe Norway og Fredrik Bjørseth Vollan i EY forteller om sin spennende hverdag som revisor i denne videoen (1,3 GB, 6:04 minutter):

  • Direktelink til videoen på YouTube: https://youtu.be/77w03OaFmag
  • Embed kode for innebygging av video på egen nettside:
    <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/77w03OaFmag?si=U35k9nkPTSglZr6x" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>

 

Kampanjefase 3 fra april 2023 

 

Revisorers egne signaturfortellinger - videoer i Mp4-format

Signaturen som er gull verdt

 

Last ned videoversjoner av Signaturen som er gull verdt

 

Printannonse   PDF-format 
Printannonse bilde .png