SMB og bærekraft - opptak av webinaret 18. januar

Hvordan skal små og mellomstore bedrifter forholde seg til bærekraftstemaer i tiden mens vi venter på at området lovreguleres? Revisorforeningen arrangerte et webinar om dette temaet 18. januar som du nå kan se i opptak. Vi gjør oppmerksom på at opptaket ikke gir etterutdanningstimer.

SMB og bærekraft - webinar - skjermbilde.PNG
Se opptak av SMB og bærekraft webinar fra 18. januar 2022

Program og forelesere:

• Hvorfor er bærekraft viktig for SMB?
    Leif Arne Jensen, adm. direktør i PwC og styreleder i Revisorforeningen
  • Hvilke krav er på gang – og hva bør man gjøre frivillig allerede nå? Direktivet, taksonomien, kundeforventninger.
    Nina Rafen, partner i EY og styremedlem i Accountancy Europe
  • EFRAGS arbeid med SMB-rapporteringsstandard.
    Saskia Slomp, CEO i EFRAG (European Financial Reporting Advisory Group). Denne presentasjonen er på engelsk.
  • 3-trinns bærekraftsvurdering for SMB.
    Carl-Emil Akselberg, rådgiver bærekraft og selskapsrapportering i Revisorforeningen
  • Klimarisiko er en finansiell risiko også for SMB allerede i dag.
    Yvonne Fadnes, seniorkonsulent CCaSS i EY
  • Hva forventer bankene at SMB må opplyse om for å opprettholde finansieringen
    Hilde Nordbø, Head of Sustainability i Handelsbanken
  • Hva kan vi sammen gjøre videre?
    Karen Kvalevåg, adm. direktør i Revisorforeningen

Webinaret var et samarbeid mellom European Financial Reporting Advisory Group (EFRAG) og Revisorforeningen.