Digdirs fellesløsninger tilbake i normal drift etter DDoS-angrep
Lørdag ble flere av Digdirs fellesløsninger helt eller delsvis utilgjengelige som følge av et tjenestenektangrep (DDoS-angrep) rettet mot nettverksinfrastrukturen til deres leverandør Vivicta. Fra kl. 07.30 mandag morgen var alle tjenester tilbake i normal drift.
Fellesløsningene som ble rammet var:
- ID-porten
- Altinn
- Kontakt- og reservasjonsregisteret
- Maskinporten
- MinID
- eFormidling
- ELMA
- eInnsyn
- Ansattporten
- Selvbetjeningsløsninger
Fakta om hendelsen:
- Varighet: Lørdag kl. 13.16 til mandag morgen kl. 07.30.
Lenke til: Digdirs hendelsesrapport