Harald Brandsås er død

Harald Brandsås gikk bort 21. september. Revisorforeningen og bransjen har mistet en bauta. En kjær kollega og venn.

Harald var glad i mennesker, og en mester i relasjoner. Han var lun, lyttende, engasjert og klok. Han var helt enkelt et utrolig godt menneske som det var lett å bli glad i. Mange av dem han jobbet med i og utenfor foreningen, i Norge og internasjonalt, ble hans personlige venner. Andre, livslange, gode menneskelige relasjoner.

Harald Brandsås.jpg

Harald arbeidet i Revisorforeningen i 34 år, og hadde i denne perioden en rekke ledende posisjoner, blant dem fagsjef, konstituert adm. direktør, fagdirektør og sist, seniorrådgiver med særlig ansvar for selskapsrapportering og bærekraft.

Det er særlig regnskapsfaget som har vært Haralds hjertebarn. I 2022 fikk han Norsk Regnskapsstiftelses ærespris for særlig betydningsfull innsats til beste for norsk regnskapsutvikling.

De siste årene har mye dreid seg om bærekraft, hvor han har nedlagt en stor innsats for å posisjonere foreningen og vår bransje. Harald så tidlig hvor viktig det var å ta grep innen bærekraft. For ham var ikke dette bare en ny mulighet for bransjen. Han hadde et sterkt personlig engasjement og brant sterkt for saken.

Harald jobbet hos oss frem til 2022, da han fylte 68. Han satt imidlertid som vår representant i det regjeringsoppnevnte Verdipapirutvalget helt frem til de la frem innstilling i mai i år.

I takknemlighet for alt han har betydd for foreningen og bransjen gjennom flere tiår, lyser vi fred over Haralds minne.

Bisettelsen finner sted i Hole kirke 6. oktober klokken 12.00.