Rune Skjelvan ny toppsjef i KPMG

Rune Skjelvan kommer fra stillingen som leder for KPMGs rådgivningsvirksomhet, og er første toppsjef i KMPG som ikke er revisor.

Rune Skjelvan pressebilde - fotokredit KPMG.jpg
Rune Skjelvan er ny toppsjef i KPMG Norge. Foto: KPMG.

Rune Skjelvan er siviløkonom fra NHH, og har ledet KPMGs rådgivningsvirksomhet siden 2010. Han har tidligere vært i PwC og Deloitte, og har mer enn 20 års erfaring med prosjektledelse innen virksomhetesstyring, ERP-prosjekter, økonomistyring og komplekse omstillingsprosjekter.

– Vi skal vise at vi kobler forretning og teknologi bedre enn noen andre. Næringslivet opplever usikre tider og har behov for bistand og nye verktøy for å navigere trygt og finne de beste løsningene for sine virksomheter. Samtidig står vi i midt i en massiv digitaliserings- og bærekraftsomstilling, som krever ny kompetanse og nye løsninger raskt. Alle ønsker seg mer fra sine revisorer og rådgivere, og det er en utfordring vi tar på strak arm, sier Skjelvan.

Skjelvan etterfølger Lars Inge Pettersen, som ikke ønsket å ta en ny åremålsperiode. Pettersen har vært adm. direktør i KMPG siden oktober 2019.