Informasjon om praktisk eksamen for revisorer høsten 2023

Eksamensoppgaven til praktisk prøve for revisor vil bli publisert torsdag 26. oktober 2023 kl. 09.00. Frist for elektronisk innlevering er kl. 14.15 og krever Vipps identifisering av eksamenskandidaten.

Eksamensoppgaven til praktisk eksamen for revisor 2023

Eksamen gjennomføres torsdag 26. oktober 2023 kl. 09.00–14.15.

Eksamensoppgave praktisk prøve i revisjon 26. oktober 2023

Du må identifiserer deg med Vipps når du skal sende inn besvarelsen. Besvarelsen sendes inn som ETT dokument, i Word eller PDF.

Serverfeil ved innlevering av eksamen?

Enkelte har opplevd problemer med innsending av visse PDF-versjoner, prøv i så fall å sende inn i Word, eller en annen PDF-variant, f.eks. utskrift til PDF i stedet for konvertering.

Innleveringsfristen utløp 26. oktober kl. 14.15.

Besvarelsen

Vi anbefaler at du leser nøye gjennom all informasjon om praktisk eksamen for revisor, inkl. eksamensinstruks og tidligere eksamen med tilhørende sensorveiledninger

Se spesielt eksamensinstruksen, kapittel 3-3 om assistanse og hjelpemidler, der følgende står oppført: «Kandidaten må utføre prøven selvstendig og kan benytte skrevne og tekniske hjelpemidler under arbeidet.»

Besvarelsen er anonym, det er derfor viktig at du ikke skriver navnet ditt i besvarelsen.

Vi anbefaler deg å lese nøye gjennom alle oppgavene før du begynner med selve besvarelsen. Det må tydelig fremkomme av besvarelsen hvilken oppgave du svarer på. Hvis dette er uklart for sensor, vil du ikke få vurdering på oppgaven.

Innlevering

Senest kl. 14.00 på eksamensdagen torsdag 26. oktober 2023 må din besvarelse være levert inn. Link til innlevering publiseres samtidig med eksamensoppgaven kl. 09.00 på denne siden. For sent leverte besvarelser vil ikke bli vurdert.

Eksamens arbeidsmengde er normert til fire timer, mens det er avsatt en time til inn- og utlogging mv. Det er viktig at det settes av tilstrekkelig med tid til innleveringen. Dersom du opplever tekniske problemer ved innleveringen, kan du ta direkte kontakt med:

Sensur

Endelig sensur av besvarelsen vil bli vurdert til «Bestått/Ikke bestått». Senest 17. november blir sensuren offentliggjort for deg pr. e-post. Ved bestått eksamen vil du få tilsendt eksamensbevis fra Revisorforeningen. Finanstilsynet vil samtidig få informasjon om at du har bestått eksamen.

Klage på sensur

Formell klage på sensur sendes skriftlig til [email protected] innen tre uker fra sensurdato.

Klagen stiles til:
Den norske Revisorforening
Postboks 2914 Solli
0230 OSLO

Spørsmål

Dersom du har spørsmål utover denne informasjonen, kontakt oss

Lykke til!